16.12.2010

Bu tek taş adeti nereden çıktı?

Mental Floss'ta evlilik yüzükleriyle ilgili bir makale var. Başlıktaki soruda bu makaleden.

1888'de Güney Afrikalı madenciler DeBeers kartelini kurarak elmas fiyatlarını yükseltmeye başladılar. Değeri giderek artan elmasları bulmak zorlaştıkça yüzüklerde elmas kullanmak da popülerleşti. Fakat 1919'dan sonra yaklaşık 20 yıl boyunca elmas talebi ekonomik krizlerin de etkisiyle yavaş yavaş düşmeye başladı. Çıkmaza düşen DeBeers yöneticileri çareyi 1938'de New York'lu reklam ajansı N.W. Ayer ile anlaşmakta buldu.

Ajans belki de tarihin en verimli kampanyasına imza atarak üç sene içerisinde elmas satışlarının %50 artmasını sağladı. Takip eden 20 yıl içerisinde Amerika'daki gelinlerin %80'inin bir tek taşı vardı.

Kampanyanın ikinci aşamadında 1947'de kullanılmaya başlanılan "A diamond is forever" üzerinden 60 yıl geçmesine rağmen hala kullanılıyor.

Hiç yorum yok: