Duyarlı vatandaş - içimdeki amca



Yaş otuzu bulunca insanın içindeki amca yavaş yavaş kendisini belli etmeye başlıyor. Benim içimdeki amca ilk olarak İETT'ye karşı ortaya çıktı.

İşe gidiş dönüşlerde kısa mesafe metrobüs kullanıyorum. Acıbadem-Boğaz köprüsü, toplam 3 durak. Bu durumda 1.90 TL olan akbil ücretinden 65 kuruş iade ediliyor. Acıbadem - Boğaz köprüsü yönünde herhangi bir problem yok, çıkışta makine tıkır tıkır iadeyi yapıyor. Ama boğaz köprüsünden Acıbadem yönüne gittiğinizde makine iade yapmıyor. Yine 3 durak, değişen bir şey yok.

Akbil ile ilgili bütün altyapı hizmetlerini İstanbul Büyükşehir Belediyesinin iştiraki olan BELBİM sağlıyor. Bende kendilerini aradım, telefon görüşmemiz üzerine akbil numaramı e-posta ile gönderdim, incelediler. Sonuçta problemin benden değil sistemden kaynaklandığı ortaya çıktı. Boğaz köprüsündeki durakların girişinde turnike olmadığı ve akbil metrobüsün içinde kullanıldığı için sistem biniş durağını kayıt edemiyormuş. Durak girişine turnike yerleştirilmediği sürece herhangi bir şey yapamayacaklarını söylediler.

İçimdeki amca pes etmedi. İETT'yle yazışmaya başladım. Amacım durakların girişine turnike koydurmaktı. İki mail ve 3 telefon görüşmesi sonrasında duraklara turnike koyamayacaklarını ama BELBİM ile görüşüp bu konuyu bir şekilde çözeceklerini belirttiler. Geçen hafta telefon ettiler, problem çözülmüş. Potansiyel amca olarak gözümle görmeden inanmadım. Kendim gittim test ettim, çözmüşler. BELBİM'i ilk aramamın üzerinden tam 5 ay geçmiş ama olsun başardım, mutluyum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Santral İstanbul - Enerji Müzesi

Bir insanın koşarken ulaşabileceği en yüksek hız nedir?