Kayıtlar
Google'ın yeni arama moturu Ngram Viewer
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar

Google'ın belki de en çok kullanılacak arama servisi olmayacak ama kültürel trendleri izlemek için en uygun olacağı şüphesiz. Google Ngram Viewer, google'ın books servisi için taradığı, 1800'den günümüze kadar basılmış yaklaşık 5.2 milyon kitaptan toplanan yaklaşık 500 milyar kelimeyi içeriyor. Şu anda desteklediği diller İngilizce, Fransızca, Rusça, Çince ve İspanyolca. Aşağıdaki resim İstanbul için yaptığım aramaya ait...
Augmented Reality
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Bizim nesil Augmented Reality ile Hollywood sayesinde çok erken tanıştı. Robocop'un, Terminatör'ün baktığı adamın boyunu, kilosunu, nabız atış hızını anlatan futuristik yazılar. Kameralı cep telefonları ve yazılımlar sayesinde artık bunu bizde kullanabiliyoruz. Gördüğüm en yaratıcı uygulamalardan birisi "World Lens". Ne yaptığını en iyi aşağıdaki resim anlatıyor aslında. Şu anda sadece iPhone'da çalışıyor. Detaylar için http://questvisual.com/
Bu tek taş adeti nereden çıktı?
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Mental Floss'ta evlilik yüzükleriyle ilgili bir makale var. Başlıktaki soruda bu makaleden. 1888'de Güney Afrikalı madenciler DeBeers kartelini kurarak elmas fiyatlarını yükseltmeye başladılar. Değeri giderek artan elmasları bulmak zorlaştıkça yüzüklerde elmas kullanmak da popülerleşti. Fakat 1919'dan sonra yaklaşık 20 yıl boyunca elmas talebi ekonomik krizlerin de etkisiyle yavaş yavaş düşmeye başladı. Çıkmaza düşen DeBeers yöneticileri çareyi 1938'de New York'lu reklam ajansı N.W. Ayer ile anlaşmakta buldu. Ajans belki de tarihin en verimli kampanyasına imza atarak üç sene içerisinde elmas satışlarının %50 artmasını sağladı. Takip eden 20 yıl içerisinde Amerika'daki gelinlerin %80'inin bir tek taşı vardı. Kampanyanın ikinci aşamadında 1947'de kullanılmaya başlanılan "A diamond is forever" üzerinden 60 yıl geçmesine rağmen hala kullanılıyor.