Benjamin ve kafein

Geçen sene bizim ofise hediye bir saksı çiçeği geldi. Türü benjaminmiş, sonradan öğrendik. Yersizlikten mecburen kapının önüne koyduk. Gerçi hala emin değiliz ama ben kendisine benjamin diye hitap ediyorum. Normal şartlar altında ölmesi gerekiyormuş. Ama ben üşengeçliğimden ofiste yapılan çayın, kahvenin dibinde kalanlarını da bu çiçeğin dibine döktüm...Allta gördüğünüz çiçeğin kendisi. Ölmek bir yana serpildi, yemyeşil oldu.




Ben doğal olarak bu çiçeğin niye ölmeyip böyle serpildiğini merak ettim. Aklıma çiçeğe verdiğim çaylar, kahveler geldi. Bilim adamları bu konuda kesin bir karara varamamış ama tartışılan teorilerden birine göre kahvede bol miktarda bulunan kafein içerdiği potasyum nedeniyle bitkilerin gelişmelerine gelişmelerini olumlu yönde etkileyebiliyormuş. İsterseniz evinizdeki çiçeklerde deneyin ama sorumluluk kabul etmem.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Santral İstanbul - Enerji Müzesi

Bir insanın koşarken ulaşabileceği en yüksek hız nedir?