Ben de uçarım


Daha öncede bir çok firma ve kuruluş Jetpack'ler üzerine çalışmışlardı ama ticari olarak satışa sunulan ilk ürün Martin Jetpack'den geldi. Maliyeti 86,000 USD. Lüks bir spor arabayla kıyaslandığında çok para değil. 

Ürün FAA Part 103 standartlarına uygun olarak üretildiği için pilotluk bröveniz olmadan kullanabiliyorsunuz. Sadece ürününüzü teslim almadan önce Martin Jetpack tarafından verilen bir eğitim programına katılıyorsunuz. 

Yaklaşık 19 litre benzin alıyor ve bu benzinle 30 dakika uçabiliyorsunuz. Maksimum hızı saatte 100 kilometre. Yani bir depo benzinle 50 kilometre yol alabilirsiniz. Google Earth ile ölçtüm, benim ev ile ofis arası kuş uçuşu 8 kilometre, yani yaklaşık 5 dakikada evden işe gelebiliyorum, bir depo 3 gün yetiyor, günlük yol paramda yaklaşık 20 TL oluyor. Vallahi süpermiş... Fiyatı da uygun olsa ne acayip manzara olur sabahları, boğazın üzerinde uçan binlerce insan.

Detaylarını incelemek isteyenler buradan bakabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Santral İstanbul - Enerji Müzesi

Bir insanın koşarken ulaşabileceği en yüksek hız nedir?